19 июня

План работы
Е-практикум "Методические рекомендации по внедрению образовательных программ ФГОС (федеральных государственных образовательных стандартов)"
Дискуссия




Е-практикум "Методические рекомендации по внедрению образовательных программ ФГОС (федеральных государственных образовательных стандартов)"

Роль і місце української мови в структурі загальної середньої освіти визначаються особливостями мови як вагомого чинника формування особистості, як символа людського життя. На ній грунтується свідомість, мислення. З-поміж багатьох функцій мови в житті людини й суспільства основними є такі: 
  • комунікативна, або функція спілкування; 
  • номінативна, або функція називання; 
  • мислетворча, або мислеоформлювана; 
  • пізнавальна, або гносеологічна; 
  • експресивна, або виражальна;
  • естетична;
  • культурологічна, або культуроносна; 
  • ідентифікаційеа;
  • імпресивна, або апелятивна, контактивна, прагматична;
  • міфологічна, або магічна. 
Вільне володіння українською мовою має неабияке значення для соціалізації громадян ДНР, стимулювання їх інтелектуального внеску в науковий потенціал, інтеграції в культуру українського народу. 

Знання української мови має бути достатнім для того, щоб з її допомогою випускник школи якнайповніше реалізував свої життєві потреби, плани і наміри в умовах зрослого попиту суспільства на мислячу, діяльну, творчу, грамотну особистість. 

В сучасних умовах, коли обсяг необхідних людині знань стрімко зростає, важливо вдосконалювати технології навчання, розвивати в учнів уміння самостійно поповнювати знання, орієнтуватися у всезростаючому інформаційному потоці. Цьому сприятимуть компетентнісний підхід у навчанні мови і впровадження здоров’язбережувальних освітніх технологій. 

Пріоритетом сучасної мовної освіти стає компетентність – результат освіти, представлений набором сформованих способів діяльності, які дають змогу людині ефективно діяти в різних ситуаціях, самостійно приймати рішення, оцінювати й удосконалювати свою діяльність, нести за неї відповідальність. 

На розв’язання саме цих завдань спрямовані чинні програми 

Програми реалізують сучасні підходи до мовної освіти, які передбачають приведення системи оволодіння мовою у відповідність до геополітичної та мовної ситуації, пріоритетів, критеріїв, ціннісних орієнтацій, перспектив суспільного розвитку. Головною при цьому є життєва адекватність освіти, її орієнтація на задоволення потреб і культурних запитів особистості, пов’язаних із практичною діяльністю, духовним життям, комунікативними інтересами. Пропонована система заснована на синтезі кількох підходів – особистісного, компетентнісного, діяльнісного, комунікативного, текстоцентричного, функціонального, соціокультурного, емоційно-смислового. 

Діяльнісна, або стратегічна, змістова лінія забезпечує розвиток відповідної компетентності, що виявляється у вдосконаленні універсальних умінь. Діяльнісна (стратегічна) змістова лінія становить багатомірну систему найважливіших інтелектуальних умінь і навичок, необхідних для формування загальної культури учнів, їх готовності до пізнавальної і творчої діяльності та саморозвитку. Становлення цих умінь, які є невід’ємною складовою мовних і мовленнєвих умінь і навичок, відбувається переважно на уроках рід¬ної мови. У зв’язку з тим, що вироблення загальнонавчальних умінь і навичок здійснюється на уроках з інших предметів і, зокрема, з російської мови як рідної, їх перелік подано в узагальненому вигляді наприкінці кожного класу. 

Діяльнісна (стратегічна) змістова лінія реалізується в процесі опрацювання решти трьох змістових ліній і не потребує окремих годин. 

Охарактеризовані чотири змістові лінії охоплюють усі ключові й предметні компетентності. Мовленнєва і мовна лінії є основними. Вони визначають безпосередній предмет вивчення, його зміст, структуру, забезпечуються виділенням навчального часу на їх реалізацію і супроводжуються державними вимогами до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. 

Соціокультурна і діяльнісна (стратегічна) змістові лінії як допоміжні є засобом реалізації основних і контролюються опосередковано через вимоги до засвоєння мовленнєвого і мовного компонентів змісту. 

Українська література як навчальний предмет є обов’язковим у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами народів Донбасу. Якість знань з літератури є проявом загальної культури і зрілості людини. 

Засвоєння основ української літератури відкриває шлях до пізнання і розуміння природних явищ, духовного багатства, до порозуміння між людьми і культури спілкування у різних сферах життя. При вивченні літератури учні засвоюють ширші основи літературної культури, яка є передумовою їх подальших духовних потреб читання та естетичного самовиховання. Вивчення літератури поглиблює та розвиває перцептивний, інтелектуальний, творчий потенціал учня, формує його здатність об’єктивно оцінювати художні твори, розуміти значення літератури та мистецтва у житті людини і суспільства в цілому. 

Навчальний предмет «Українська література» покликаний розвивати естетичні смаки, пізнавальні інтереси учнів та сприяти формуванню духовно розвиненої, високоморальної особистості. Ознайомлення з художнім твором, всебічний аналіз змістової, жанрової та естетичної його специфіки наблизять учнів до розуміння літератури як вияву мистецтва, потужного чинника світосприйняття та самоідентифікації. 

Уроки української літератури у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами народів Донбасу повинні ввести учнів у світ української літератури, стверджувати творчі настрої нового покоління, виховувати високі риси шляхетності, розуміння характеру романтичних вчинків, які відповідають їх віковим особливостям. 

Аналіз художнього твору має викликати в учнів усвідомлення спілкування з мистецтвом, а також збуджувати патріотичні почуття, формувати стійкі переконання, розвивати творче самостійне мислення.



Дискуссия
1. Які програмові твори, на вашу думку, потребують збільшення кількості годин на вивчення (або навпаки)?
2. Зміст яких творів, на вашу думку, є важким для сприйняття (з урахуванням вікових особливостей дитини)?
3. Перехід на п’ятибальну систему оцінювання: досвід, проблеми, перспективи адаптації.

Свою точку зрения просим публиковать в комментариях. 
Обсуждение модерируется. Комментарии публикуются с некоторой задержкой по времени.

68 комментариев:

  1. Доброго вечора.
    1. Вважаю, що слід виділити години на вивчення літератури рідного краю (цілий тематичний блок). Вона чомусь є обділеною - 2 години. І то називається збідніло: література рідного краю. Думаю, що, починаючи з 5 класу слід продумати напрямки вивчення. Наприклад, 5-класникам потрібно знайомитися з письменниками рідного краю. У 6-8 класах можна за персоналіями працювати, а у 8-11 я б взяла тематику певну: наприклад, Кохання (образ матері, шахтарська тема, тема війни) у творчості письменників Донеччини тощо.
    2. Мені здається, що у 10-11 класах цікаво підібрано письменників і твори зрозумілі для сприйняття. Важкими,безумовно, є новели Василя Стефаника, бо моральний стан під час читання пригнічений, проте діти читають, співпереживають. У 9-х класах діти охоче читали оповідання Марка Вовчка, "Чорну раду" П.Куліша, оповідання Ю.Федьковича, Г.Квітки-Основ'яненка "Марусю". В цілому література підібрана цікаво й не буде тягарем, якщо використовувати комп'ютерні технології,екранізовані фільми.
    3. П'ятибальна система існувала у нас раніше. Вона набагато жорсткіша. Була конкуренція за оцінки. Боролися за кожну четвірку тощо. Річну виставляли з урахуванням складності теми, підготовки учня, тобто акцент робився на 2 семестрі, оскільки тут іде поруч із вивченням нового матеріалу повторення та систематизація вивченого (знизив якість знань чи підвищив) І думаю, що це правильно. Не повинно бути ніяких - на користь учнів. Якісь постійні аванси учням)) не потрібні, це дизорганізовує їх. Завищення оцінок на користь учнів вважаю недоцільним, ситуація успіху не повинна перетворитися на ведмежу послугу.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Твори В.Стефаника - яскравий приклад експресіонізму в українській літературі. Діти завжди із зацікавленням читають його новели. Вилучати їх не можна, на мою думку.

      Удалить
    2. Иванисова Светлана19 июня 2015 г. в 10:09

      Доброго ранку, шановні колеги! Ми згодні з думками багатьох колег, які вважають, що твори Стефаника цікаві для дітей. Також вважаємо, що твір П.Куліша "Чорна рада" є досить складним для сприйняття та пропонуємо вилучити його з програми.

      Удалить
    3. Підготовлений науково-методичний комплекс з літературного краєзнавства (5 клас). Він буде забезпечувати курс за вибором на 17 годин. Наступного навчального року буде створена творча група щодо підготовки такого комплексу для 6 класу. Якщо Ви бажаєте, ми можемо включити Вас до творчої групи.

      Удалить
    4. Этот комментарий был удален автором.

      Удалить
    5. Так, ці твори діти читають із задоволенням

      Удалить
  2. Доброго ранку, шановні колеги!
    1. Безумовно, треба збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю. Хотілося б мати список рекомендованих для вивчення письменників, щоб знати, яких діячів рідного краю треба вивчати обо`язково, а які залишаються на вибір та розсуд вчителя.
    2.На мою думку, література у 5 класі підібрана вдало та з урахуванням вікових особливостей учнів. У 8 класі (з українською мовою навчання) для сприйняття є важкими твори В.Дрозда, вони дуже філософські, алегоричні, для сучасних дітей розуміння твору досить складне. Тільки завдяки різноманітним технологіям та методам навчання на уроці вони хоч трохи починають розуміти зміст, тему та думку твору.

    ОтветитьУдалить
  3. Доброго ранку, колеги! Звертаючи увагу на попередні коментарі, дійсно, потрібно звернути більше уваги на вивчення літератури рідного краю. Діти охоче читають твори наших співвітчизників. Хотілося б мати список рекомендованих письменників, або посилання на електронні носії. В 9-ому класі вилучила б " Чорну раду" П.Куліша, діти неохоче читають цей роман.
    В 6-ому класі література підібрана цікава, діти з захопленням читали, готували презентації( зв*язок з інформатикою), калажі тощо.
    П*ятибальна система виробляє у дітей цілеспрямованість до отримання певної оцінки. , немає " плавання 7-8-9" чітко- або 4, або 3. Дітям важче в цьому плані, але вони швидко адаптувались.

    ОтветитьУдалить
  4. Доброго ранку! Учителі ДЗОШ № 57 (Курилко В.В. та Капітонова Т.І.) готові до роботи.

    ОтветитьУдалить
  5. Наші привітання від Карпової Яніни Віталіївни та Литвинової Тетяни Олегівни ОШ №2 м,Кіровське. Скажіть, будь ласка,чи будуть суттєві зміни у світовій літературі,до списка письменників доречно було додати Костянтина Паустовського та Вересаєва Смидовича, доля яких переплілася із Донбасом,

    ОтветитьУдалить
  6. Переход на 5 - бальную систему в некоторой степени лишает учителя возможности как можно справедливее оценить знания учащихся

    ОтветитьУдалить
  7. Доброго ранку,шановні колеги!
    1. Впевнена,що необхідно збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю у 5-9 класах,запропонувати список авторів та перелік творів для вивчення.
    2. Важкими для сприйняття та вивчення,на мою думку, виявилися такі твори: "Чорна рада" П.Куліша та "Тигролови" І.Багряного.
    3. П`ятибальною системою задоволені,бо вона є більш чіткою,зрозумілою для вчителів,учнів та їх батьків.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Валентіна Овчаренко 19 червня 2015 р.
      Доброго ранку, шановні колеги!
      1.Я вважаю, що треба збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю Треба забезпечити дітей текстами творів.
      2.У 9-му класі я б вилучила із програми твір П. Куліша " Чорна рада" та твори Ю. Федьковича.
      3.П`ятибальною системою задоволені.

      Удалить
    2. Валентіна Овчаренко 19 червня 2015 р.
      Доброго ранку, шановні колеги!
      1.Я вважаю, що треба збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю Треба забезпечити дітей текстами творів.
      2.У 9-му класі я б вилучила із програми твір П. Куліша " Чорна рада" та твори Ю. Федьковича.
      3.П`ятибальною системою задоволені.

      Удалить
    3. Батюта Людмила и Блажко Наталья19 июня 2015 г. в 10:22

      Ми вважаємо, що кількість годин на вивчення літератури рідного краю достатньо. Збільшення кількості годин ЛРК призведе до посередньої якості цих творів, а також зменшиться кількість годин на вивчення програмних творів великих за обсягом.

      Удалить
    4. Шановні колеги! Дякую за підтримку!

      Удалить
    5. Шановні колеги! Програми з літератури ще не остаточні. У 9-му класі (з навчанням мовами народів Донбасу) творчість І.Багряного розглядатиметься в аспекті вивчення еміграційної літератури (без привязування до конкретного твору). Робота триває...

      Удалить
  8. Учителі Торезького ліцею "Спектр". Виникають проблеми при вивченні в 6 класі творів О.Іваненко, Лесі Ворониної, тому що відсутні підручники. Тексти великі, не всі мають змогу прочитати їх в електронному вигляді в інтернетмережі, а вчителі не в змозі забезпечити весь клас друкованими текстами.
    Чи не забагато контрольних робіт з літератури ( 9 на кожен клас на 70 навчальних годин)? За такої ж кількості годин з мови усього лише 2 контрольних з перевірки мовної теми?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доброго дня, шановні колеги. Запропонована кількість контрольних робіт з літератури є обгрунтованою, оскільки це ТЕМАТИЧНІ роботи: наприклад, І чверть - 8 тижнів (16 годин)= 2 теми. Вони можуть бути різними за формою проведення. З мови не тільки 2 роботи (2 тільки тестування з мовною теми, а ще письмові перекази, письмові твори, диктанти, усні види контролю тощо).

      Удалить
  9. Не можу погодитись з думкою, що твір І.Багряного"Тигролови " є складним для сприйняття! Діти завжди читають із захопленням!

    ОтветитьУдалить
  10. 1. Збільшувати години для літератури рідного краю не треба. 2 години достатньо. Хто бажає виділити більше, можна скористатись годинами, що виділені на уроки позакласного читання. Краще виділити більше годин на теми, де вивчаються великі твори за обсягом.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Ірина наче висловила мої думки) Цілком з тобою згодна! "Тигроловів" завжди читаємо із задоволенням

      Удалить
  11. Вас вітає ОШ№2 м. Кіровське. Готові до роботи.

    ОтветитьУдалить
  12. Наші привітання від Карпової Яніни Віталіївни та Литвинової Тетяни Олегівни ОШ №2 м,Кіровське. Скажіть, будь ласка,чи будуть суттєві зміни у світовій літературі,до списка письменників доречно було додати Костянтина Паустовського та Вересаєва Смидовича, доля яких переплілася із Донбасом,

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. А хіба світова література залишається?

      Удалить
    2. Буде цей предмет називатися "Література"

      Удалить
    3. Буде цей предмет називатися "Література"

      Удалить
    4. У планах немає предмета "Світова література". Є "Світова художня культура"

      Удалить
  13. 3. Перехід на п’ятибальну систему оцінювання проходить дуже складно: учні не завджди задоволені своїми оцінками, бо відповідають на різних рівнях, а в результаті отримують однакову оцінку. Наприклад, один учень на уроці (за старою системою ) відповідає на 4, а інший на 6, а врезультаті обидва отримують 3. Звичайно, пояснити це учням складно.

    ОтветитьУдалить
  14. Абрамова Кушиль19 июня 2015 г. в 09:35

    . Доброго ранку! З нашої точки зору, годин на вивчення творів , згідно з чинними програмами, достатньо. Літературі рідного краю, звісно, слід
    приділяти увагу, але, на нашу думку, не варто й надто захоплюватись, треба брати кращі зразки, інакше доведеться скорочувати кількість годин на вивчення інших творів.
    Важким для сприйняття, як нам здається, є " Друкар книжок небачених" О.Іваненко, тим більше, що текстів у доступних нам підручниках немає.
    Хочемо поставити запитання: чи правильно ми зрозуміли,що вивчення літератури у 7-9 класах, незалежно від мови навчання, здійснюватиметься лише за програмами Івасюк, Гуйванюк, Бузинської? В україномовних школах немає підручників за цією програмою.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Шановні колеги! Програми Івасюк, Гуйванюк, Бузинської лягли в основу програм для шкіл з російською мовою навчання, а основа програм для шкіл з навчанням мовами народів Донбасу - програми Мовчан, Жулинського.

      Удалить
    2. А, це ж наші програми, вони і були в нас)))

      Удалить
  15. 1. На мою думку, слід збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю.
    2. У 10 - 11 класах дібрані твори, цікаві для вивчення, але змінився контекстуальний аспект їх прочитання.
    3. Я вважаю, що п'ятибальна система є більш "суворою". І вчителеві, і учням необхідний певний період для адаптаціїї. Переконана, що необхідно залишити позицію "на користь учня". Погоджуюсь з думкою колеги щодо великої кількості контрольних робіт, вважаю, що їх потрібно зменшити.

    ОтветитьУдалить
  16. Вітаємо. Атаманюк Т.В., Возняк З.І., Сорокіна О.В. - Єнакієвська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13. 1. Підтримуємо пропозицію щодо вивчення літератури рідного краю. Хотілося б збільшити кількість годин на вивчення твору П.Загребельного "Диво" (11 клас). 2. На нашу думку, важкими для вивчення та сприйняття є твори: "Візантйський кінь" В.Чемериса (7 клас), "Чорна рада" П.Куліша (9 клас), "Три як рідні брати" Ю.Федьковича (9 клас) - особливо мова твору, "Дім на горі" В.Шевчука (11 клас). 3. Схвалюємо перехід на п'ятибальну систему навчання. Але вважаємо за доцільне - індивідуальний підхід під час виведення тематичного, четвертного, річного оцінювань навчальних досягнень учнів, тобто не округлювати на користь учня, а індивідуально оцінювати ситуацію.

    ОтветитьУдалить
  17. Доброго ранку, з вами на зв'язку учитель української мови та літератури Макіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 64.

    1. На мою думку, не слід збільшувати години на вивчення літератури рідного краю, краще виділити більше годин на вивчення на теми, де вивчаються великі за обсягом твори.

    2. Вважаю, що треба вилучити вивчення твору П. Куліша "Чорна рада", тому що він важко сприймається учнями. Або розглядати його не так глибоко, оглядово.
    Ввести до вивчення у 8 класі твір Карпенка-Карого "Хазяїн".

    3. Спостерігаючи за учнями, дійшли висновку, що вони вже адаптувалися до п'ятибальної системи оцінювання знань.

    ОтветитьУдалить
  18. Учитель украинского языка и литературы Н. В. Иващенко - Зеленовская ОШ

    Считаю, что произведения Т. Г. Шевченка требуют увеличения часов на изучение, а произведения В. Волобородька - уменьшения

    ОтветитьУдалить
  19. Учитель украинского языка и литературы Н. В. Иващенко - Зеленовская ОШ

    Считаю, что произведения Т. Г. Шевченка требуют увеличения часов на изучение, а произведения В. Волобородька - уменьшения

    ОтветитьУдалить
  20. Доброго ранку, колеги! На мою думку, дійсно треба збільшити години з вивчення письменників рідного краю, навіть останній розділ у підручнику української літератури 7 клас, який має назву "Ми - українці", треба переглянути: змінити назву та розглянути зміст розділу. Треба збільшити години на вивчення творів, які подаються у скороченому варіанті.
    Перехід на п'ятибальну систему обмежує варіативність оцінювання знання учня.

    ОтветитьУдалить
  21. Вас вітають колеги із Республіканського військового ліцею Малишева В.В., Федосова О.В., Діброва С.В., Якуніна Ю.В.
    1. На нашу думку, потрібно збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю.
    2. Пропонуємо в програмі 10 класу замінити новелу В.Стефаника "Камінний хрест" на новелу "Новина".
    3. 12-бальна система давала більше можливостей учителю для диференційованого підходу до оцінювання знань.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Этот комментарий был удален автором.

      Удалить
    2. А донецькі діти будуть складати ЗНО в наступному році?

      Удалить
    3. Этот комментарий был удален автором.

      Удалить
  22. Доброго ранку! З побажаннями успіху й натхнення вчителі Благодатнівської ЗОШ Амвросіївского району Медяник Анжеліка Вікторівна, Колесник Марина Володимирівна, Білик Валентина Миколаївна.
    1.Ми вважаємо, що повністю вилучати "Чорну раду" П.Куліша в 9 класі не слід, але вивчати його оглядово, тому що учні повинні знати, що це перший українский історичний роман.
    2. Збільшити кількість годин у 6 класі на вивчення твору Я. Стельмаха "Митькозавр із Юрківки...", у 5 класі - М. Вінграновського " Сіроманець".
    3.12-бальна система оцінювання була більш лояльною до учнів, але діти без особливих труднощів перейшли на 5-бальну систему.

    ОтветитьУдалить
  23. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  24. Доброго дня! Філологи Комсомольської ЗОШ І - ІІІ ст.№ 5 вважають 12-бальну систему демократичнішою: вона дає можливість виокремити кожну дитину, а не звести до одного результату шляхи отримання оцінки (списав - 3, недописав - 3, трохи написав - 3, сам писав, припустився помилок - 3; вивчив учень вірш - 5, вивчив, артистично розповів - 5; списав твір, скориставшись інтернетом - 5, написав його у віршах - 5 тощо ). 12-бальна система більше подобається і дітям, і батькам (до того ж середній бал прозоріший).
    Важкими для сприйняття учня можна вважати твори В.Підмогильного "Місто", В.Шевчука "Дім на горі".

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доброго дня, Тетяно Федорівно! Дякуємо за коментарі. Щодо п'ятибальної системи оцінювання, то я дотримуюся такої самої точки зору. Але ж...
      Тетяно Федорівно, будь ласка, напишіть мені свій телефон на e-mail: ippovum@yandex.ru , бо я Вас включила до творчої групи щодо оновлення програм, а додзвонитися до Вас не змогла. Мабуть, старий телефон записаний.

      Удалить
  25. Доброго дня, шановні колеги! Я вважаю, що програма з літератури має бути однаковою як для шкіл з українською мовою навчання, так і для шкіл з іншими мовами навчання(російською тощо), бо не бачу сенсу в тому, що програми мають різну змістовну лінію.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Шановні колеги! Ми не можемо перевести всі школи на єдину програму. Це пов'язано із забезпеченням різними підручниками.

      Удалить
  26. Доброго дня, шановні колеги! 1.У цілому розподіл годин на вивчення творів згідно з чинними програмами є достатнім. Збільшення часу для літератури рідного краю призведе до зменшення кількості годин на вивчення інших творів.
    2.Важкими для сприйняття, на мою думку, є твори: "Візантійський кінь" В.Чемериса , "Три як рідні брати" Ю.Федьковича, «Камінний хрест » В. Стефаника, «Дім на горі» В. Шевчука. Ускладнення з вивченням у 6 класі творів О.Іваненко «Друкар книжок небачених», Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» пов’язане з відсутністю підручників.
    3.Згодна з колегами, що п’ятибальна система є більш жорсткою у порівнянні з дванадцятибальною, дає менше можливостей заохотити учня, гідно оцінити його творчий підхід до справи.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Шановні колеги. Над програмами з літератури працювала велика група педагогів. Намагалися залишити твори, які є у підручниках, а вилучити ті, що мали ідеологічну спрямованість.

      Удалить
    2. Шановні колеги! Робота над програмами ще триває. Твір "Три як рідні брати" Ю.Федьковича замінено поезіями М.Петренка.

      Удалить
  27. Доброго дня! Вас вітають колеги Макіївської ЗОШ І - ІІІ ступенів № 15 Рижикова О. В., Олійникова Л. В.1. Ми пропонуємо збільшити кількість годин на вивчення творчості письменників рідного краю, а також продовжувати вносити зміни у зміст програми відповідно до історичних і соціальних процесів, які відбуваються сьогодні у нашому рідному краї.
    2. Підтримуючи думку колеги, яка зазначена вище, вважаємо, що треба звернути увагу на зміну контекстуального аспекту прочитання прогамових творів.
    3. П'ятибальна ситема дійсно має більш суворі вимоги оцінювання і ми до неї ще не достатньо звикли, проте вони спонукають учнів відповідальніше ставитися до навчання.

    ОтветитьУдалить
  28. Доброго дня, шановні колеги. .Цілком згодна з Вами, що потрібно збільшити кількість годин на вивчення літератури рідного краю, а також досконаліше вивчати творчість письменників-сучасників.
    .5-бальною системою цілком задоволена.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Погоджуюся, що і творчість письменників сучасності слід вивчати окремим тематичним блоком у кожному класі

      Удалить
  29. Доброго дня! Учителі ДЗОШ №57, Курилко В.В., Капітонова Т.І.
    1.Варто збільшити кількість годин на вивчення великих епічних творів, біографій особливо яскравих персоналій (І.Франко, Т.Шевченко, Леся Українка тощо).
    2. В.Дрозд "Ирій", поезії В.Голобородька, Л.Кисельова, 7 клас.
    3. Безперечно, навчатись за 5-бальною системою дітям складніше, але завдяки здатності сучасної молоді швидко адаптуватись до нових умов, сподіваємось на "безболісний" перехід на нову систему оцінювання.
    Дякуємо за можливість висловити свою думку!

    ОтветитьУдалить
  30. Доброго дня!
    1.На мою думку, доречно було б збільшити кількість годин на вивчення пригодницьких творів у 6 класі ("Митькозавр із Юрківки..." та "Тореадори з Васюківки"), бо ці твори дуже подобаються дітям.
    2. Важкими для сприйняття учнів є вірші В. Голобородька (7 клас), "Дім на горі" В.Шевчука (11 клас).

    Учитель Харцизької ЗОШ №4 Бєлова О.В.

    ОтветитьУдалить
  31. Доброго дня, шановні колеги! З вами на зв'язку вчитель української мови та літератури макіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 50 Селедцова І.П.' 1. На мій погляд, не варто вилучати з програми ні "Чорної ради" П.Куліша, ні "Тигролови" І.Багряного,ні "Дім на горі" В.Шевчука. Погоджуюся з тим, Погоджуюся з тим, що останній твір, дійсно, складний для сприйняття, але ж ми повинні дбати про розвиток духовності , естетичних смаків наших учнів. 2. І мені, і моїм учням більше подобалась 12-ти бальна система, тому що вона давала можливість більш об'єктивно оцінити зання учнів.

    ОтветитьУдалить
  32. Доброго дня, шановні колеги! З вами на зв'язку вчитель української мови Макіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 50. На мій погляд, не варто вилучати з програми ні "Тигролови"І.Багряного, ні "Чорної ради " П.Куліша, ні "Дім на горі" В.Шевчука .Погоджуюся з тим, що останній твір, дійсно, складний для сприйняття, але ж ми повинні дбати про розвиток духовності, естетичних смаків наших учнів. Що стосується оцінювання знань, то мені і моїм учнім більше подобалась 12-ти бальна шкала, оскільки вона давала можливість більш об'єктивно оцінити знання учнів, але, думаю, ми призвичаїмось і до 5-ти бальної системи оцінювання.

    ОтветитьУдалить
  33. Доброго дня, шановні колеги! З вами на зв'язку вчитель української мови Макіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 50. На мій погляд, не варто вилучати з програми ні "Тигролови"І.Багряного, ні "Чорної ради " П.Куліша, ні "Дім на горі" В.Шевчука .Погоджуюся з тим, що останній твір, дійсно, складний для сприйняття, але ж ми повинні дбати про розвиток духовності, естетичних смаків наших учнів. Що стосується оцінювання знань, то мені і моїм учнім більше подобалась 12-ти бальна шкала, оскільки вона давала можливість більш об'єктивно оцінити знання учнів, але, думаю, ми призвичаїмось і до 5-ти бальної системи оцінювання.

    ОтветитьУдалить
  34. Доброго дня, шановні колеги! З вами на зв'язку вчитель української мови Макіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 50. На мій погляд, не варто вилучати з програми ні "Тигролови"І.Багряного, ні "Чорної ради " П.Куліша, ні "Дім на горі" В.Шевчука .Погоджуюся з тим, що останній твір, дійсно, складний для сприйняття, але ж ми повинні дбати про розвиток духовності, естетичних смаків наших учнів. Що стосується оцінювання знань, то мені і моїм учнім більше подобалась 12-ти бальна шкала, оскільки вона давала можливість більш об'єктивно оцінити знання учнів, але, думаю, ми призвичаїмось і до 5-ти бальної системи оцінювання.

    ОтветитьУдалить
  35. А я здивована поверненням до "Кам"яного хреста" В.Стефаника. На мою думку, твори С.Черкасенка для нас більш актуальні, ніж запропонована новела. Хоча відмовлятися повністю від Стефаника теж не варто, я би замінила на якісь інші його новели.

    ОтветитьУдалить
  36. Неоніла Устінова

    1.Впевнена, що необхідно мати список рекомендованих для вивчення письменників рідного краю, а інші залишаються на вибір та розсуд вчителя (наприклад, письменники рідного міста).

    2.Згодна, що «Чорну раду» П. Куліша бажано вивчати оглядово.

    3.Вважаю, що діти швидко адаптувалися до п’ятибальної системи. Це допомагає їм відповідальніше ставитися до навчання.

    ОтветитьУдалить
  37. Палючая Екатерина22 июня 2015 г. в 09:42

    Знаемо: книга і читання - тонкий індикатор стану суспільства, через них діти бачать і пізнають світ і самих себе. Надати більше годин на виразне читання творів.
    Література рідного краю: твори М. Хаткіної (5-6 класи) нашої землячки.
    Напам'ять вірші М. Хкаткіної, Н. Хаткіної, А. Кравченко, В. Руденко, місцевих поетів. П'ятибальна система оцінювання для 9-11 класів. у 5-8 класах 12 бальна (більше можливостей, інтересу в учнів, повноти оцінювання).

    ОтветитьУдалить